CrossFit Deventer

ROMWOD

Werk aan je mobiliteit en flexibiliteit met de ROMWOD. Niet alleen op momenten dat het jou uitkomt, maar ook de inhoud en duur bepaal jij zelf! De ultieme ondersteuning voor de CrossFit lessen.

Door middel van een dagelijks wisselend programma, stretch je alle spieren die je nodig hebt voor de CrossFit bewegingen. Daarnaast kun je routines kiezen met een specifiek doel. Zoals de CrossFit Open, mobiliteit voor speciale skills of een routine voor je bovenlijf. Bovendien zijn er routines voor zogenaamde target areas. Denk daarbij aan je buikspieren, knieën, ruggengraat of schouders. 

Je hebt de keuze uit programma’s wisselend in lengte. Ook kun je de routine aanzetten wanneer jou dat uitkomt. Doe de ‘pigeon’, ‘saddle eagle’, ‘puppy dog’ of ‘lizard’ en verbeter je mobiliteit. Er ligt al een yoga mat voor je klaar!

romwod mobiliteit yoga crossfit

Het belang van mobiliteit

Een verminderde mobiliteit zorgt ervoor dat je gaat compenseren in je bewegingspatroon. Misschien heb jij wel last van je polsen bij een front squat, maar komt dit eigenlijk door een beperkte mobiliteit in je enkelgewrichten! Om blessures te voorkomen, is het dus van belang om te mobiliseren. 

Mobiliseren bestaat niet alleen uit het stretchen van korte spieren. Het is een gereedschap om problemen in je bewegingspatroon vast te stellen en te verbeteren, zodat je beter kunt presteren. Dit bestaat uit drie onderdelen:

  •  Soft tissue work – Hierbij ligt de focus op de zachte delen in je lijf, onder andere spieren, pezen, zenuwen en ligmenten. Daarvoor kan je een foam roller of lacrosse bal gebruiken. Ook een fysiotherpeut of chiropractor kan je hierbij helpen.
  • Stretching – Het stretchen van (korte) spieren kan op meerdere manieren. Het doel hiervan is om je ROM, Range of Motion, te vergroten. Met de ROMWOD weet je zeker dat je al jouw spieren op de juiste manier stretcht!
  • Gewrichten mobiliseren – Verbeter beweegpatronen en -posities, door de bewegingsvrijheid van je gewricht te vergroten. Het rekken van gewrichtskapsels voorkomt verklevingen die je beperken in je bewegingen.

Na welke les doe jij de romwod?

foundation wod crossfit mobiliteit

Foundation

Foundation De Foundation les is het ultieme moment van de week om jouw techniek bij te spijkeren. Wekelijks worden andere oefeningen behandeld, waarbij je zelf input kunt geven. Met de theorie op zak kun je veilig en zelfverzekerd aan de WOD beginnen! Tijdens de Foundation zijn tijd en gewicht niet van belang. In deze les

Lees verder »
wod crossfit push press dumbbell

WOD

WOD In de ‘WorkOut of the Day’ komt werkelijk alles aan bod! Iedere dag staat een andere uitdagende training geprogrammeerd. De WOD biedt afwisseling door te variëren met verschillende oefeningen, trainingsvormen of intensiteit. Je voert de oefeningen zelfstandig uit, maar samen met de groep finish je pas echt! De WOD is toegankelijk voor werkelijk iedereen,

Lees verder »
buddy workout samen crossfit wod

Buddy WOD

BUDDY WOD Tijdens deze training doe je de workout samen met een buddy. Maar.. Dat betekent vaak ook een dubbel aantal herhalingen! Gelukkig ga je écht harder als je aangemoedigd wordt. Plezier gegarandeerd! Je hoeft niet zelf een buddy mee te nemen, ter plekke spreek je af met wie je samen gaat. Het voordeel van

Lees verder »