ROMWOD

Werk aan je mobiliteit en flexibiliteit met de ROMWOD. Niet alleen op momenten dat het jou uitkomt, maar ook de inhoud en duur bepaal jij zelf! De ultieme ondersteuning voor de CrossFit lessen.

Door middel van een dagelijks wisselend programma, stretch je alle spieren die je nodig hebt voor de CrossFit bewegingen. Daarnaast kun je routines kiezen met een specifiek doel. Zoals de CrossFit Open, mobiliteit voor speciale skills of een routine voor je bovenlijf. Bovendien zijn er routines voor zogenaamde target areas. Denk daarbij aan je buikspieren, knieën, ruggengraat of schouders. 

Je hebt de keuze uit programma’s wisselend in lengte. Ook kun je de routine aanzetten wanneer jou dat uitkomt. Doe de ‘pigeon’, ‘saddle eagle’, ‘puppy dog’ of ‘lizard’ en verbeter je mobiliteit. Er ligt al een yoga mat voor je klaar!

romwod mobiliteit yoga crossfit

Het belang van mobiliteit

Een verminderde mobiliteit zorgt ervoor dat je gaat compenseren in je bewegingspatroon. Misschien heb jij wel last van je polsen bij een front squat, maar komt dit eigenlijk door een beperkte mobiliteit in je enkelgewrichten! Om blessures te voorkomen, is het dus van belang om te mobiliseren. 

Mobiliseren bestaat niet alleen uit het stretchen van korte spieren. Het is een gereedschap om problemen in je bewegingspatroon vast te stellen en te verbeteren, zodat je beter kunt presteren. Dit bestaat uit drie onderdelen:

  •  Soft tissue work – Hierbij ligt de focus op de zachte delen in je lijf, onder andere spieren, pezen, zenuwen en ligmenten. Daarvoor kan je een foam roller of lacrosse bal gebruiken. Ook een fysiotherpeut of chiropractor kan je hierbij helpen.
  • Stretching – Het stretchen van (korte) spieren kan op meerdere manieren. Het doel hiervan is om je ROM, Range of Motion, te vergroten. Met de ROMWOD weet je zeker dat je al jouw spieren op de juiste manier stretcht!
  • Gewrichten mobiliseren – Verbeter beweegpatronen en -posities, door de bewegingsvrijheid van je gewricht te vergroten. Het rekken van gewrichtskapsels voorkomt verklevingen die je beperken in je bewegingen.

Na welke les doe jij de romwod?

weigthlifting crossfit lifting

Weightlifting

Olympisch gewichtheffen is de ultieme krachttraining om lekker sterk te worden. Werk aan je coördinatie, flexibiliteit, explosiviteit en balans voor succes op de lange termijn.

Lees verder »
wod crossfit push press dumbbell

WOD

In de ‘Workout Of the Day’ komt alles aan bod! Iedere dag staat er een andere uitdagende training geprogrammeerd. Constant gevarieerd, de basis van CrossFit!

Lees verder »
foundation wod crossfit mobiliteit

Foundation

Verbeter op een rustig tempo je techniek tijdens de Foundation. In deze lessen krijg je tips van de coach en is er ruimte voor vragen.

Lees verder »